K čemu slouží statistiky návštěvnosti webu?


Mnoho lidí si může říct, že tohle přece nikoho v konečném důsledku zajímat nemusí. Ať si návštěvníci přicházejí a pročítají web, kdy chtějí. I Vy ale můžete z těchto znalostí poměrně dobře těžit. Jak a proč?

program wordpress

·         Třeba pokud potřebujete web odstavit z důvodu údržby. Pokud to uděláte v době nejnižší návštěvnosti, naděláte minimum škody v porovnání se situací, kdy údržbu provedete v takříkajíc dopravní špičce.

·         Pokud plánujete publikaci článku tak, aby jej co nejrychleji vidělo co nejvíce návštěvníků. Podobně to platí i při plánování živého vysílání, vyhlašování výsledků soutěže, zveřejňování inzerátů, a tak dále.

·         Jestliže chcete vyhlásit online soutěž nebo zveřejnit pozvánku na událost, a zmapovat si, kolik lidí se v období do dané události či do konce soutěže bude mít možnost zúčastnit.

·         Při jakékoliv další příležitosti, kdy zkrátka budete potřebovat něco si naplánovat, a toto plánování budete chtít založit na reálných údajích, analytických datech.

žluté hodinky
Samozřejmě je obecně známo, které časy bývají na stránkách frekventovanější, byť se to mnohdy odvíjí i od typu stránek. Na běžném blogu s kreativním obsahem logicky uvidíme víc návštěvníků v odpoledních hodinách ve všední den a o víkendu, než například ve tři v noci. Pokud je ale potřeba porovnávat jednotlivé dny mezi sebou, nebo pracovní dny a víkendy, nemusí být posouzení návštěvnosti tak jednoduché.

Naštěstí ale existuje jednoduchý způsob, jak se ke konkrétním datům dostat – a to Google Analytics. Tabulka s údaji o návštěvnosti je zde dostupná na domovské stránce. V ní je graficky znázorněná konkrétní návštěvnost v jednotlivé hodiny a dny.

Nástroj Google Analytics je pro majitele blogů velmi užitečným pomocníkem i v jiných oblastech, než je návštěvnost. Proto jej neváhejte detailněji prozkoumat! Dozvědět se můžete například, skrze která klíčová slova se na Vaše stránky lidé dostávají, jak dlouho se zde zdrží, a mnohem více.