Cestování a únava


Není na tom nic Å¡patného cestu prospat. Proto se vrací do módy cestování spacími vozy. V noci sednete do vlaku, ubytujete se a jdete spát. Ráno se probudíte v místÄ›, kam jste mířili. Nebo vám tak uteÄe alespoň velká Äást cesty.  

Ti, kteří cestují, aby nÄ›co vidÄ›li tohle nechápou a spacího vozu asi nepoužijí. Také jezdím po svÄ›tÄ›, proto abych vidÄ›l, ale spací vozy a pasažéry chápu. VždyÅ¥ to nemusí být výletníci nebo cestovatelé. TÅ™eba jezdí tuto trasu Äasto a znají už nazpaměť každý telegrafní sloup a každý strom. Tak se není co divit, že chtÄ›jí cestu prospat.  

noÄní vlak

Abych se pÅ™iznal, já jeÅ¡tÄ› nikdy ve spacím voze nejel a ani v lehátkovém. Odradí mne cena a považuji to za zbyteÄné, neb jsem se ve vlacích na cestách nÄ›co naspal. Ne na cestách za poznáním, ale pracovních a služebních. Na trase Ostrava – Praha jsem opravdu znal kdejaký detail. Ale pÅ™esto jsem se díval z okna rád, pokud z nÄ›j bylo vidÄ›t. Pozoroval jsem zmÄ›ny. A ano, nÄ›kdy jsem usnul. OpÅ™enou hlavu o bok vagónu a spalo se mi celkem dobÅ™e. Proto bych asi ani spací vůz nepotÅ™eboval.  

Nevím, jak dalece je únavná cesta autobusem, protože jsem nikdy tak dlouho tím dopravním prostÅ™edkem necestoval. Rekord tam mám tuším tÅ™i hodiny, a to jeÅ¡tÄ› proto, že mÄ›l Å™idiÄ poruchu a my tudíž zpoždÄ›ní. Ale jsem pÅ™esvÄ›dÄen, že se dá spát i v autobuse stejnÄ› jako ve vlaku. Vícekrát zkouÅ¡eno podobu x let na trase Jablunkov TÅ™inec v pÄ›t ráno.  

dopravní prostředek

Na každé cestÄ› se ÄlovÄ›k unaví, pokud je tato dlouhá. A je jedno zda jste deset hodin v letadle nebo ve vlaku. Jen ve vlaku se to asi lépe snáší, protože se ÄlovÄ›k může kousek po chodbiÄce projít a na té další se protáhnout a klidnÄ› si i zacviÄit. Proto je u mne nejoblíbenÄ›jší dopravní prostÅ™edek vlak i na tÄ›ch nejdelších trasách. Pokud jede vlak až do cíle mého putování, jsem spokojen a klidnÄ› pojedu tÅ™eba oklikou. Nemám kam spÄ›chat.Â