Nenà na tom nic Å¡patného cestu prospat. Proto se vracà do módy cestovánà spacÃmi vozy. V noci sednete do vlaku, ubytujete se a jdete spát. Ráno se probudÃte v mÃstÄ›, kam jste mÃÅ™ili. Nebo vám tak uteÄe alespoň velká Äást cesty. Â
Ti, kteřà cestujÃ, aby nÄ›co vidÄ›li tohle nechápou a spacÃho vozu asi nepoužijÃ. Také jezdÃm po svÄ›tÄ›, proto abych vidÄ›l, ale spacà vozy a pasažéry chápu. VždyÅ¥ to nemusà být výletnÃci nebo cestovatelé. TÅ™eba jezdà tuto trasu Äasto a znajà už nazpaměť každý telegrafnà sloup a každý strom. Tak se nenà co divit, že chtÄ›jà cestu prospat. Â
Abych se pÅ™iznal, já jeÅ¡tÄ› nikdy ve spacÃm voze nejel a ani v lehátkovém. Odradà mne cena a považuji to za zbyteÄné, neb jsem se ve vlacÃch na cestách nÄ›co naspal. Ne na cestách za poznánÃm, ale pracovnÃch a služebnÃch. Na trase Ostrava – Praha jsem opravdu znal kdejaký detail. Ale pÅ™esto jsem se dÃval z okna rád, pokud z nÄ›j bylo vidÄ›t. Pozoroval jsem zmÄ›ny. A ano, nÄ›kdy jsem usnul. OpÅ™enou hlavu o bok vagónu a spalo se mi celkem dobÅ™e. Proto bych asi ani spacà vůz nepotÅ™eboval. Â
NevÃm, jak dalece je únavná cesta autobusem, protože jsem nikdy tak dlouho tÃm dopravnÃm prostÅ™edkem necestoval. Rekord tam mám tuÅ¡Ãm tÅ™i hodiny, a to jeÅ¡tÄ› proto, že mÄ›l Å™idiÄ poruchu a my tudÞ zpoždÄ›nÃ. Ale jsem pÅ™esvÄ›dÄen, že se dá spát i v autobuse stejnÄ› jako ve vlaku. VÃcekrát zkouÅ¡eno podobu x let na trase Jablunkov TÅ™inec v pÄ›t ráno. Â
Na každé cestÄ› se ÄlovÄ›k unavÃ, pokud je tato dlouhá. A je jedno zda jste deset hodin v letadle nebo ve vlaku. Jen ve vlaku se to asi lépe snášÃ, protože se ÄlovÄ›k může kousek po chodbiÄce projÃt a na té dalÅ¡Ã se protáhnout a klidnÄ› si i zacviÄit. Proto je u mne nejoblÃbenÄ›jÅ¡Ã dopravnà prostÅ™edek vlak i na tÄ›ch nejdelÅ¡Ãch trasách. Pokud jede vlak až do cÃle mého putovánÃ, jsem spokojen a klidnÄ› pojedu tÅ™eba oklikou. Nemám kam spÄ›chat.Â