Zajímavé texty
Potištěného textilu je všude kolem nás plno, s různými nápisy se potkáváme na každém kroku a vesměs jde o reklamní sdělení, kde se co prodává a za kolik, kdo poskytuje jaké služby a mnohdy je ve městech na jedné ulici tolik informací, že je lidé ani nestačí registrovat.
Mnozí lidé se tomuto procesu intuitivně vyhýbají, nápisy ignorují a dokonce si ani nepřejí zasílání informačních letáků do poštovních schránek. To však neznamená, že bychom měli s informovaností přestat, jde spíše o to, nabídnout ostatním poutavý nápad, co by zaujal, a také nás něčím obohatil.
Světová NEJ
Se zajímavým nápadem přišel jeden britský student. Začal vytvářet nápady pro potisk textilií, které měly lidem připomenout nejslavnější světová NEJ, např. nejdelší most na světě s připojenou fotografií, nejhlubší propast, nejnižší naměřená teplota na zeměkouli, nejvyšší rozhledna světa atd.
Pod uvedeným textem bylo i krátké sdělení: „Potisk tohoto trička zajistila společnost XY, byl proveden technikou digitálního tisku“. Reklama zapůsobila a textilie se pak začaly tisknout ve větších sériích, aby obohatily děti i dospělé.
Jmeniny
V jedné firmě vzbudili pozornost studenti, kteří se ucházeli o pracovní pozice v obchodě se sportovními potřebami. Nechali si vytisknout na záda své stručné „curriculum“, v netradičním pojetí. Např. „Jmenuji se Milan, zajímám se o golf a rád Vám pomohu s výběrem vhodných golfových holí. K mým zálibám patří hra na kytaru a sbírání samolepek s motivy psů“. Druhý měl na zádech nápis: „Jmenuji se Petr, poměrně slušně se orientuji v outdoorovém vybavení, jestliže potřebujete poradit s výběrem spacího pytle, batohu, stanu nebo obuvi, můžete se na mě obrátit.“
Pět studentů, každý s jiným sportovním zaměřením, bylo okamžitě přijato, a firma začala tohoto reklamního triku využívat i ve své vlastní strategii, reklamní trička s potiskem pak oblékala většina zaměstnanců obchodu.